7 februari 2015

Den evighetslånga att-göra-listan


Det är inte bara bloggandet som släpar efter. Förutom det eviga sisyfosarbetet med att laga mat, plocka disk, tvätta, vika tvätt, plocka klossar, bilar, lock, burkar, bilar, böcker och annat från golven, dammsuga osv finns det en massa andra saker som står på kö. Visserligen är jag "ledig" största delen av dagarna men dygnets timmar räcker inte till då jag vill:

  • läsa fler böcker
  • lyssna på pod-radio
  • se några ytterst få tv-program och -serier på nätet (jag har inte och kommer säkert aldrig att börja följa några evighetslånga serier med en massa säsonger)
  • få ordning på mitt arbetsrum
  • få ordning på Noas rum
  • hänga upp en massa tavlor som vi ännu inte har utan borde kanske
  • fixa förstoringar av fina foton och på tal om foton
  • göra fotoböcker om Noas liv och
  • vår fina Lapplandsvandring
  • orgaisera förrådet
  • träffa fler människor
  • fota mer
  • blogga mer
  • sticka en massa
  • träna mera...
Ja, det tar liksom aldrig slut. Har jag för många önskningar eller är jag bara dålig på att använda min tid. Förutom allt ovanstående ska jag ju hinna studera också. Känns inte så mycket den här terminen men just nu har jag en hemtent som ska vara inne på fredag. Har skrivit två av tre frågor redan så där ligger jag faktiskt ganska bra till. :)

Inga kommentarer: