28 mars 2010

Detta har hänt...

Tjoho, här står inte bloggningen högt i tak. För att alls komma igång och komma vidare tar jag det i punktform:

  • Vinden har blivit klar. För snart två veckor se kånkade stora E upp sin säng och tv:n. Sen dess har hon bott där. Men hennes gamla rum är ännu fullt av saker som ska sorteras och rensas och slängas/bäras upp. Förhoppningsvis i år... :)
    Igår bar vi upp de två andra barnens sängar och när vi ändå var i farten också ALLA andra saker (utom kläderna). Nu har vi ett tillfälligt arbetsrum i deras gamla rum. Hockeyväskorna har också fått en mindre central plats här. Vi är på väg!
  • Vi har också gift oss. Det borde kanske ha kommit först på listan, men vi gjorde det efter att vinden blev klar... Det var mäktigt, häftigt, rörande och jätteroligt. Men jag gör hellre som Maria och "gömmer allt i mitt hjärta". Hur som helst, vi sa JA eftersom a) prästen instruerat oss att det var det vi borde svara och b) vår gäst H från Sverige sa att hon minsann inte kommit så långt för att höra oss stå och tjafsa och säga nej...
  • Jag har jobbat. Varken mer eller mindre än förr, snarare tvärtom ;)
  • Jag har gymmat och skidat. Inte massor, men en del.
  • Vi har promenerat med Selma.
  • Jag har inte läst några böcker på lääänge, men i fredags startade jag en ny cd-bok i bilen. Mysigt! Har ingen aning om vad den heter eller ens vem som skrivit den. Reine Brynolfsson läser.
  • Jag har så smått ändrat mina kostvanor...igen! Och mår bättre i magen. Fuskar ibland och märker genast effekten, det tar väl en tid att lära hela kroppen att man ska äta det man mår bra av...
Lite sånt. Nu några bilder.

Inga kommentarer: