2 mars 2010

Gymsnobben tränar tills de stänger


Eller snarare, jag glömmer att de har en stängningstid och åker dit för sent. I lördags hann jag bara med en halvtimme (men då stängde de ju extremt tidigt, kl 18) och idag med en knapp timme. Snobb är kanske inte rätt ord, men jag får i alla fall en fånig, men stor tillfredsställelse då jag får öka vikten på en träningsmaskin. Förvisso är stora delar av klientelet både betydligt äldre och i vissa fall större (läs: tjockare) än jag, men man får väl ändå glädja sig. Och minst lika roligt är det att upptäcka att jag blir starkare än mig själv, det är ju den bästa att tävla mot. :)

När jag googlad lämpliga bilder, lärde jag mig samtidigt att två av mina träningsredskap är revolutionerande nyheter. Kinesis är tydligen det mest omvälvande som hänt styrketräningsbranschen på 20 år. Där ser man. Läs mer på Aftonbladet.

För övrigt har vi beställt bröllopstårta och köpt brudgums-kostym idag. Vi rusade dessutom igenom flera klädaffärer i centrum och konstaterade att det är väldigt ont om klänningar för elvaåringar. På onsdag ska vi göra ett nytt försök med "provdockan" med.

Inga kommentarer: