15 augusti 2010

Joggblogg 2


Joggrapport nummer 2 lät vänta på sig. Jag blev ordentligt förkyld och det höll i sig tre veckor. Blä! Jag som var så inspirerad då för snart en månad sen. Väldigt otippat blev den första "löpningen" av när vi var på resa. Vi bodde hos min väninna och hennes man i chokladbyn utanför Linköping. K och jag sov i deras husvagn som stod parkerad på gatan bakom deras hus, på andra sidan stor trädgård och häck.

Redan första morgonen ville K ut och springa, eftersom det hade varit mycket stillasittande dagen innan. Jag släppte iväg honom ensam, men redan den andra morgonen var jag beredd. Dock inte utan bekymmer. Jag gick in i huset för morgonkisset. Tog med mig handduk. Löpkläder och skor fanns i bilen. Tillbaka in i huset för att byta om i badrummet och lämna de andra kläderna där. Upptäckte att sport-bh fattades. Gick till husvagnen för att kolla väskan. Nope! Var redan nu ilsken på att gå så mycket av och an för att samla ihop allt. Men tänkte ändå att tusan jag springer väl utan då.

Roligt att upptäcka hur snabbt det dåliga humöret ändå försvann. Vi sprang på en liten grusväg, helt utan hus och folk. Den var inte så lång, 2 km tur-retur. Men i alla fall en början. Jag gick och joggade växelvis fortfarande. Vägen var full av stora sniglar och två olika slags snäckor. Dessutom såg vi två rådjur på en åker. Natur! Två dar senare sprang jag igen. Då orkade jag springa hela vägen till vändningen, var beredd att stanna då, men märkte att jag orkar ju lite till. Sen blev det lite uppförsbacke så jag gick en stund. Tror att jag alltför lätt ger upp när jag tror att jag inte kommer att orka mer.

Det börjar kännas lite stressigt nu när jag förlorade nästan en månads träningstid. Det skulle ju vara sååå roligt att klara av att springa hela 5 km:s loppet då i oktober. Samtidigt känns det som om jobbstart också innebär lite struktur i vardagen. Ska schemalägga min träning eller i alla fall planera framåt en vecka i gången, för tänker man bara att "jag gör det nångång" blir det inte av.

Focus! :)

Inga kommentarer: