30 augusti 2010

Tekniska rackerier

Det är mycket nu med allt tekniskt... För några dagar sen försvann min telefon spårlöst och alldeles plötsligt. Den mest vettiga förklaringen är att jag tappade den på vår kvällspromenad då jag också sprang lite. Samtidigt är det konstigt eftersom jag hade djupa fickor och dessutom en reflexväst utanpå. Och K sprang bakom mig så han borde ha sett... Nu har jag skaffat nytt sim-kort och använder en gammal, dåligt fungerande telefon. Har samma nummer lyckligtvis. Det har redan firat 12 år hos mej :)

Det blir väl att köpa en ny om inte den gamla dyker upp snart. Svårt bara att veta hurudan...

En annan, mindre värdefull grej som försvunnit är min gym-"nyckel", den jag sticker in i alla gymmaskiner och får reda på vilken vikt jag ska ha. Ingen annan har nytta av den. Jag kom på redan då jag kom hem förra gången att den lämnade i skåpdörren tillsammans med skåpnyckeln, har dem på samma nyckelring då jag tränar. Ingen skada skedd tänkte jag. De tar väl vara på den, det märks ju vems den är när man sticker in den i "datorn". Idag på gymmet frågade jag efter den, jodå de hade många... De hade också ett gummiband och en lapp med mitt namn på, men inte nån nyckel inuti. De har alltså tagit vara på den och så har den rymt igen. Skumt! Jag får väl en ny om den inte hittas antar jag.

Följande pryl, jag köpte en mp3-spelare i fredags. Liten och nätt, men med skärm och finesser. Men, vi fick inte i hörlurarna. Varken de som följde med eller några andra. Hörlurarna passade däremot på många andra ställen, så det var själva spelaren det var fel på. Jag stegade iväg till affären idag. Expiditen lyssnade vänligt, och tryckte in kontakten. Bara sådär... Stammade nåt om att vi tydligen inte vågat trycka tillräckligt hårt... Håhå :)

Däremot passade spelaren i en armväska jag haft till min gamla spelare i helt annat format. Jättepraktiskt.

Och sen det sista. Jag köpte en sadelstol (på rea) idag. Bra för ryggen och hållningen. OCH rumpmusklerna tydligen. Aj, vad det känns efter en timmes sittande. Men det blir nog bra. Den var däremot väldigt enkel att plocka ihop. Och sladdlös! :)


2 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

Vad är en sadelstol???

Fru Tallund sa...

Klicka på ordet, det är en länk. Ergonomisk arbetsstol som ger bättre sittställning och jämnare fördelad vikt. Ger bättre hållning och starkare rygg :)