7 mars 2011

Hängmappar?


Fram tills nu har jag inte alls tänkt på att ha såna hemma. Men för en tid sedan läste jag en bok om att organisera hemma och där fanns just hängmappar med som ett enkelt tips att snabbt få ordning på sina papper. Sen dess har tanken inte lämnat mig. Tänk att bara slänga ner alla papper i sitt eget fack och inte behöva leta hålstans och placera in i rätt mapp. Vissa papper är ju för små för en vanlig mapp också.

Jag köpte fort en billig plastvariant, kallas väl ofta hemmaarkiv, med bara några fack. Det har funkat bra hittills. Nu köpte jag som sagt två lådor och 16 mappar på Ikea. Det kändes lite osäkert för jag hittade ingen som visste om de passar ihop, det fanns ingen information på lapparna heller. Men här hittade jag en bloggare som har samma lådor :)

Inga kommentarer: