7 mars 2011

Pimp my office





Mitt arbetsrum har inte gjort så stora framsteg. Där finns alla mina bokhyllor och två garderober (från det första halvåret som tonårsrum), ett gammalt matbord och två lackhyllor på väggarna. I början när jag fick dit bordet satt jag och jobbade några gånger, men nu har det fyllts på med bråte.

Matbordet är alldeles för stort, jag når inte till sakerna som står vid väggen om jag inte stiger upp. Dessutom är det för högt. Idag köpte jag ett lite nättare bord på Jysk, det är ändå lite större än det verkar på bilden (130 x 70 cm). Det finns tre lådor ganska diskret under själva bordsskivan, men jag slog ändå till och köpte en lådhurts som hör till. Båda var på rea och bordet är i massiv ek. Och man kan aldrig få för mycket förvaaaaaring som alla tv-inredare säger.

Jag hade också spanat in bordet Jonas på Ikea, men det kändes inte alls lika bra då det är bara spånskiva och ekfaner, till samma pris. På Ikea köpte jag däremot en bordslampa som jag såg i en inredningstidning hos min syster. Jag hade först väldigt svårt att hitta den på Ikeas hemsidor, men där var den till slut- bland barnbelysningen.... Jamen förlåt då. ;)

"Att alltid vara en smula barn är att vara verkligt vuxen."

Det sista jag köpte var två höga, smala lådor som jag hoppas ska funka med hängmappar. Allt är ännu kvar i sina lådor och förpackningar, omonterat. Men snart hoppas jag få allt färdigt, i ordning och fotogeniskt. :)


2 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

Fina prylar!

Fru Tallund sa...

Japp! Lådorna är hopmonterade och hängmapparna passade! :)