24 maj 2011

Ett erkännande


Många som läser min blogg och mina facebookuppdateringar kommenterar att jag alltid äter så nyttigt och så spännande mat. Det beror väl på visst selektivt bloggande :) Idag ska jag erkänna att vi inte åt så nyttigt.

Jag var på skolresa med mina elever idag. I styv kuling (15 m/s) gick vi över den kilomterlånga Replotbron, upp i utsiktstornet Saltkaret och sedan balanserade vi på låghöjdsrepbanor på Fjärdskär i över två timmar, i samma blåst. Det var inte speciellt bra för min förkylning kan man säga...

Hemma gick jag genast och lade mig, trots att mina föräldrar höll på och jobbade med vår altan. När även K joinade dem sov jag. 19.30 stapplade jag upp och då var det ganska skönt att slänga in en plåt med våffelpotatis i ugnen (nyhet för oss) och snabbsteka färdigmarinerade kasslerbiffar. Mättande och ganska gott, i alla fall nån gång, men inte speciellt nyttigt. Och inte en grönsak i sikte. Lite ovanlig mat för oss en barnfri vecka... Och i magen känns det inte så bra.

Inga kommentarer: