21 november 2013

Prioritering



Idag försökte jag verkligen ta tag i min meterlånga att-göra-lista. Jag har försökt med en massa olika. Har påminnelser i telefonen men skjuter bara upp dem. Jag har lappar här och där men det funkar ju inte. Jag laddade ner en app till surfplattan men den var för krånglig. Till slut tog jag en vanlig anteckningsbok och skrev en lista för "gör nu" och en för "gör nångång". Det har ändå inte gått bra, men jag har allt samlat på ett ställe.

Men nu tog jag mig alltså i kragen och fick många småsaker gjorda. Saker som hängt med läääänge men som inte tog mer än en kvart att åtgärda. Så skönt att få stryka. Trots att Noa inte kräver massor med skötsel går det ändå åt mycket tid. Jag ammar och får sen ligga kvar en stund för att han inte ska vakna. Vi går med vagnen, jag lagar mat och kokar kaffe. Dagen blir ganska splittrad. Men mest är det nog min egen karaktär som felar. När jag sätter mig vid datorn för att skriva ett viktigt mail blir det en massa "ska bara", kolla facebook, läsa bloggar osv.

På eftermiddagen då hockeypappan åkt iväg till kioskjobb och jag ammat klart ännu en gång tänkte jag stiga upp för att fortsätta jobba med mitt, men så slog det mig. Så här lugnt och tätt intill får jag inte ligga då prinsen är vaken. Då ska han klättra, sprattla, flyga och hoppa. :) Så jag låg kvar en halvtimme med näsan mot hans panna och lät hans värme strömma rakt in i min kropp. Kärlek! Och en väl använd halvtimme! Ibland måste man göra det viktigaste först.

Inte det lättaste att få en bild med surfplattan. Med en massa redigeringar och filter blev den ändå helt okej trots skum belysning och allmän skakighet. ;)

Inga kommentarer: