29 december 2013

Latläxa 2013 del 1

Efter att ha skrivit klart inlägget jag började med för flera veckor sedan griper jag nu an uppgiften att skriva en årskrönika med stor iver (höh). Lite inspirerad blev jag också av Linn Jungs krönika i gårdagens tidning. Dock kommer jag inte att skriva en resumé över saker jag redan bloggat om. Den som har missat nåt hinner scrolla igenom det på en ganska kort stund. Istället kastar jag in allt det där jag aldrig hann, orkade eller kom mig för under året. Baserat på bilderna i min dator, annars skulle jag ju inte ha en chans att minnas något.

Januari

En vacker dag i början av månaden, med snö!




Upptäckten att man av blott två ägg och en mosad banan kan göra två (?) goda och nyttiga plättar.



Trotjänaren, den smutsiga silverpilenbilen byttes mot gnistrande rena snövit som har visat sig kunna bli smutsig den också....



Och den där dagen i slutet av månaden då Solen äntligen orkar in genom sovrumsfönstret i sydvästra hörnet.


Och det inte alldeles lyckade kramdjursköpet på loppis. Selma brukar få ett då och då och slaktar dem alla, men den här fågeln var fylld med nån slags styrox- eller plastkulor, minns inte exakt.


Och så byttes det julröda ut mot vårliga pasteller fastän det var mycket kvar av vintern.




Februari

Månaden då jag lärde mig göra kladdkaka i en mugg och vi såg Noa vinka på ultraljudet.



Och mera tulpaner och en fin kvällshimmel.


Inga kommentarer: