30 december 2013

Latläxa 2013 del 2

Mars

Tydligen lite flitigare bloggare då. Det enda lite intressanta som finns kvar är några foton av mina första foton av norrsken. Inte speciellt bra men spännande var det att följa med de snabba förändringarna under kvällspromenaden. Med stativ kunde det förstås ha blivit mycket bättre.




April

Då utnyttjade jag äntligen mitt presentkort till spabehandlingar. Jag valde fotvård samt frans- och brynfärgning mest för att det var det jag trodde jag skulle klara av så långt in i graviditeten. Men det blev inte så enkelt. Jag hade stora problem med restless legs just då och att sitta med benen alldeles stilla och rakt ut i nästan en timme var inte så skönt. Dessutom tyckte jag inte resultatet blev så bra heller. Och sen var jag så pass trött och smått yr så jag valde fulaste nagellacket de hade.

Efter det blev det fransfärgning och ögonbrynsplockning och -färgning liggandes på rygg. Det höll jag på att svimma av... Färgningen blev bra, men plockandet hade kunnat göras noggrannare. Vill man vara fin får man lida pin heter det ju, men så fin tyckte jag inte jag blev så jag skulle ha velat betala så mycket för det själv.


Faktum är att jag retuscherade bort några spretande strån mest för att testa om jag kunde. Rynkorna kring ögat är ett bevis för att det inte var en tjugoårspresent jag fick men det bjuder jag på. De tyder ju på att jag har fått skratta. :)

Maj

Underbara underbara maj. Gick från knoppar i början av månaden till barbent och ärmlöst på bara några veckor. 


Starkt redigerad bild av lupinblad med regndroppar


En fin krukros jag fått framför min födelsedagstavla från systrarna.


En ekorrmamma (?) och hennes söta unge på en skön solskenspromenad.



Och så de årliga penséerna. De här nästan svarta blev en favorit. Så härligt när man äntligen får bära hem blommor och plantera lite här och där.



Och till sist päronblom. Gav kanske ett femtiotal päron. De allra sista glömde vi faktiskt kvar på trädet. Synd, för de var goda!


Inga kommentarer: