25 april 2014

23. Hepp! Dagens musiktips.

Om det är den tjugotredje mars idag har jag lyckats med mitt kalenderbloggande. Men med tank på hur mycket solen bränt i mitt ansikte idag är jag inte så säker. Vilken härlig vår vi har och jag är leeeedig och får vara ute så mycket jag vill! :)

Men dagens musiktips var det. För några dar sen sträckte jag in handen i min sällan rörda cd-hylla för att ta med mig en skiva ut i bilen. Länge sen jag hade nån där. Eller snarare, samma ena har snurrat i månader så det är knappt jag orkar lyssna på den.

Den jag fick tag på var den fula fula Quench-skivan med The Beautiful South. Jag tror det var i England jag hörde den här låten första gången och jag gillade den genast. Tycker om hela skivan, musiken är skön att lyssna på och texterna finurliga och lite småknasiga. Precis min stil! Videon hade jag däremot aldrig sett för så den tar jag inget ansvar för även om den inte är direkt dålig heller.

Inga kommentarer: