26 september 2010

Pausa lite


Jag tycker inte jag har haft så full fart som alla säger. Jag har minsann slappat mellan varven också! Men kanske jag har mycket på gång och bara att bära på tankar och planer kan ju också göra en stressad. Och sen har det ju hänt väldigt mycket i mitt liv det senaste året. Jag har flyttat, inte bara bytt ort utan också fått en hel familj, med allt vad det innebär, på köpet. Dessutom har jag gift mig och börjat en ny utbildning, haft en ganska tung sommar med målningsjobb (som tog förvånansvärt mycket energi), teater, graviditet och missfall.

Så inte är det konstigt om kroppen på olika sätt försöker trycka på pausknappen. I snart två veckor har jag haft lite oklara symtom med andningssvårigheter och hjärtklappningar. Det var så pass illa i tisdags att jag åkte till HVC för koll. De kollade min hjärtrytm med EKG. Hjärtat slog som det skulle, men inte helt jämnt. Men det var ändå ingen fara. Jag fick astmaspray på prov för att se om det hjälper, men jag har inte märkt nån skillnad de få gånger jag har testat. Från flera olika håll har jag fått samma förslag på vad som kan vara problemet. Den saken blev testad redan i juli efter missfallet, men jag har inte fått nåt svar på det. Det är nåt som ganska lätt kan medicineras och alla symtom stämmer. Dumt om det är det som är problemet och de har väntat med att berätta eftersom jag inte varit på efterkoll till sjukhuset än. Imorgon ska jag ringa laboratoriet och fråga!

Den här helgen (to-lö) var jag på FMT-kurs i Åbo. På fredagen blev jag tvungen att pausa och vila fem timmar, men är glad att jag lyssnade på kroppen och gjorde det. Nu har en del saker med utbildningen ordnat sig så kanske det blir lättare att leva. Samtidigt som det leder till fler arbetsuppgifter...

Och nästa helg blir det resa till Stockholm. Jag är dock mycket tveksam till om det blir nåt lopp för min del, ska inte pressa kroppen då heller. Men jag får i alla fall se stan och ha flera dagar på tumanhand med min Älskade. Det ser jag fortfarande fram emot. Vi får ju ta det i lugn takt och njuta av tillvaron. :)

Inga kommentarer: