2 september 2010

Purple ring, purple ring...


Jag har otur med telefoner. För 1,5 år sen hade jag en som redan från början hade nåt fel eller virus. Den tyckte om att skicka tomma meddelanden med jämna mellanrum. Det nådde sin kulmen då den skickade över 300 då vi var i Sverige på sportlovet. Även om de var tomma och mottagaren var ett nummer som inte fanns (12345 eller nåt sånt) fick jag betala för att de skickats iväg. Kring 85 euro kostade kalaset. Jag köpte ny telefon och den har jag varit nöjd med.

Förra veckan försvann den spårlöst och det irriterar mig enormt. Det mest troliga är att den ramlade ur min ficka då vi var ute och gick/sprang med hunden. Men lite otroligt ändå, eftersom fickorna var djupa, jag hade en reflexväst utanpå och K sprang bakom mig och borde ha sett en telefon på flykt.

Idag blev det en ny då. En slide-modell har jag aldrig testat förr. Den var inte den billigaste i affären, men ändå från den billigare ändan, en bra bit under tresiffrigt. Tycker den är snygg och ska nu börja kolla vad den går för.

Mannen på bilden ingick inte i köpet. Lyckligtvis.

Inga kommentarer: