1 november 2010

Huskurer


I onsdags tappade jag rösten. På torsdagen höll jag i princip tyst undervisning. Åtminstone de två första timmarna. Tack för egen cleverboard i klassen! Tror att eleverna tyckte det var spännande med skrivna instruktioner. Sen höll det inte resten av dan.

På fredag och lördag var jag på kurs och försökte vara så tyst som möjligt, men det gick ju inte hela tiden. Men det var knappt att det hördes vad jag sa. Försökte också tiga tillsammans med K i republikens huvudstad, men det är ju inte roligt att tiga jämt. Samtidigt frustrerande att säga samma sak flera gånger när det ändå inte bär.

Idag har jag varit hemma från jobbet och började undra om jag skulle kolla med en läkare. Jag fick höra att det var 27 människor i kö före mig. Damen i luckan sa dessutom att det är många som haft samma och det finns inget att göra. "Det är klart att man kan ta svalgprov..." Men eftersom jag varken är förkyld eller har särskilt ont åkte jag bara hem.

Svängde in vid närbutiken för att köpa ägg, mjölk och honung. Det blev också ett paket te (kamomill är mammas hetaste tips vid förkylning eftersom det sägs vara inflammationsdödande eller nåt). Dessutom plockade jag med mig en produkt från hälsokosthyllan på vinst och förlust. Jag vet inte varför det inte står vad man ska ha saker till på just såna grejer. Men jag träffade rätt, det var både mot klåda i halsen och heshet. Har sugit på den första tabletten och sitter nu med kamomillte och en rejäl sked håning.

Inga kommentarer: