30 november 2010

Spännande på jobbet


Uppmärksamma läsare har kanske lagt märke till att jag är inne i en Anna Jansson-period. Det är roligt att läsa många böcker av samma författare på raken. I det här fallet är det deckare med polisen Maria Wern i huvudrollen. Förra veckan kom första avsnittet i en ny serie i tv. Men nästan allt var förändrat från origionalet ("Stum sitter guden") utan att jag riktigt förstod varför. Det är ju knappt samma story.

Igår låg jag och läste sen, men insåg att jag måste sova. Men det var så lite kvar så jag tog med boken till jobbet. Läste några sidor på morgonen och resten på matrasten :) Och det var otroligt spännande ännu på nästsista sidan, men redde upp sig på den sista.

Faktiskt något av det mest spännande jag läst på länge (inte slutet utan hela storyn), nästan en blandning av skräck och deckare. Nu har jag redan kastat mig över nästa. :)

Inga kommentarer: