9 januari 2011

Ambivalent...


Idag är den sista dagen på jullovet. Det känns som om det varit oändligt långt. Nu är det också dags att planera framåt. Jag har tittat igenom vårens kurskalender och beställt en bok samt hittat flera andra på biblioteket. Jag har också skrivit in alla uppgifter i god tid i båda mina kalendrar.

Nu skulle det bara återstå att få något gjort också. Nästa fredag ska det första skrivarbetet vara inskickat, jag hade tänkt få det gjort innan jag börjar jobba. Idag har jag läst de 13 första sidorna. Det är ett kompendium på bara 20 sidor som ska läsas och sammanfattas så jag är en god bit på väg. Men det tar ändå emot... Dessutom väcker läsningen så många tankar om vårens framtida jobb och jag skulle inte riktigt orka befatta mig med det ännu.

Samtidigt skulle det ju vara så skönt att ha det gjort...

Inga kommentarer: