19 januari 2011

Fågelkvitter och härlig musik


Efter gymmet åkte jag till Plantagen, som ligger alldeles bredvid, för att köpa en vårblomma eller två för att kompensera de väldiga snömassorna. Det lär ha kommit 40 cm i natt och vi var ju inte direkt utan innan heller.

Lite problematiskt dock. Vi har kvar den beiga duken med röda hjärtan i köket. Inte så lämpligt med knallgult då. Jag hittade inget lämpligt i diskretare färg heller. Lila och blått kändes inte heller rätt.

Nå, plötsligt när jag gick där hörde jag underbar fågelsång. Jag tänkte att "den där grejen vill jag ha"- oavsett vad det var för spelande prydnadsgrej lät det så underbart vårlikt. Jag gick vidare mot ljudet. Där, ovanpå en hylla med grönväxter, satt en livslevande talgoxe. Men den sjöng så det hördes långt. Jag spanade diskret upp mot taket för att se om det fanns fler fåglar. Det lät så, men kanske det speciella taket kastar omkring ljudet?

Sen då jag gått och njutit av fågelsången en stund började de spela den här låten. Så ljuvlig. Och lite av "vår sång"- även om den inte är vår enda. Jag köpte ingen blomma, men kände ändå att jag fått en uppiggande upplevelse. :)

Inga kommentarer: