30 januari 2011

Färgkoordinerat

Före och efter

I serien "Jag städar inte där det behövs mest i första hand" testade jag igår att färgsortera böckerna i pockethyllan i vardagsrummet. Hittills har jag haft dem i alfabetisk ordning enligt författare. Lättare att hitta då, men kanske blev det snyggare nu?

Hälften av böckerna är mer eller mindre svarta och en hel hylla ganska vit. Effekten blir kanske tydligare om man har lite fler böcker på samma ställe, som här. Mina är inte heller perfekt ordnade, man kunde säkert flytta om flera ännu, men så mycket tid hade jag inte lust att lägga på det. :)

Klickar man på bilden kan man se vilka böcker jag har. Om nån hittar sin egen bok i hyllan är det alldeles sant, och jag är medveten om det. Ska bara läsa den först så får du den... ;)

2 kommentarer:

Lille A sa...

Snyggt! Passar jättebra i lilla pockethyllan men jag skulle inte klara av att ha det så i hela mitt "bibliotek" skulle bli tokig när jag aldrig hittar den bok jag ska ha. Har ordnat efter innehåll/tema, men så där snyggt är det ju inte...

Fru Tallund sa...

Jag konstaterade att de flesta av samma författare är av samma färg, så de hamnade ändå bredvid varandra. Men det är bara skönlitteratur.