30 juni 2011

Ny tid



Jag gjorde en liten shoppingrunda igår. Rean har börjat och jag gjorde flera fynd. Bland annat hela fyra födelsedagspresenter till sommarens jubilarer, skönt att få det fixat. På Anttila köpte jag en ny klocka till vardagsrummet. Den övre klockan har vi haft tidigare. Den gjorde jag i samarbete med pappa (jag designade, han jobbade...) för många år sen. Träet är faktiskt ilandflutet, sånt där som man läser om, men som sällan hittas här. Problemet är bara att urverket måste ha väldigt lång "mittpinne", jag minns att det var svårt att hitta. Nu har det gett upp och jag känner inte riktigt för att försöka hitta ett nytt. Kanske klockan har gjort sitt. Får spara den som prydnad nånstans där jag inte behöver veta vad klockan är. Alla vet väl hur ofta man tittar på en klocka, även om man vet att det stannat... Jag trodde att den nya klockan var gjord av nån billig fanér så jag blev lite paff då den var av glas.

Sen åkte jag till Frälsningsarméns loppis igen och köpte två nya täcken till villasoffan. Nu får jag spara det gröna om jag vill. Jag hade med mig ett gammalt randigt bolstertyg och testade på soffan och det visade sig att färgen passade perfekt, så nu har jag bara att fylla och fålla. :) På loppiset fyndade jag också en regnkappa, jo faktiskt kappa, lång och vinröd och helt basic. Perfekt att dra på sig under eventuellt regniga teaterföreställningar och andra gånger då man måste vara ute och inte kan ha regnbyxor. Den är i riktigt regnrockstyg, den dräkt jag annars har är bara "vattenavstötande" och klarar inte vad som helst. Täckena kostade 4 euro/styck och jackan en femma. Tyvärr hade jag bara 8 euro i börsen så jag måste åka och ta ut pengar eftersom de inte tar kort, men det är smällar man får ta.

Jag tycker det är lite komiskt att jag känner mig så lycklig över en regnrock. Men "kan man glädjas över lite har man mycket att vara glad åt..." som man säger ;)

Efter shoppingen tränade jag dessutom på gym en timme, så det var en lyckad dag på många sätt. Idag har jag mest slappat och pustat i värmen.

Inga kommentarer: