6 juni 2011

Tikka Masala


Jag köpte en färdigrätt idag och eftersom det var så varmt var den nästan upptinad då jag kom hem, så vi lagade den genast. Vår påse var 600 g och den räckte precis åt två. Kanske hade kunnat räcka åt en tredje om vi inte hade varit hungriga, men det var vi ju. :)

Vi tyckte det var riktigt gott! När jag letade bild på nätet hittade jag en bloggare som tyckte det var vidrigt, men jag tyckte det var toppen. Lite mer "hopkladdat" och enfärgat än på bilden (så är det ju alltid). Vi strödde på lite färsk paprika och cashewnötter så blev det ännu bättre.

Med ett pris på drygt 3 euro för två portioner och rätt kryddsmak, som på resaturang, kan man sannerligen inte klaga. Att vi satt i solen på vår fortfarande ganska grunda altan gjorde ju inte saken sämre.

Basmatiris, kyckling, tomat, kikärter, spenat, rödlök, linser, vitlök, creme fraiche.
Kryddor: bockhornsklöver, cayennepeppar, spiskummin, koriander, chilipeppar.

Inga kommentarer: