4 juni 2011

Sommarshopping


Visst är det ju så att när man inte ska ha nåt hittar man massor? Jag åkte till stan efter jobbet, enbart för att köpa en doppresent, men det blev en hel del annat också. Helt oplanerat, men det mesta välbehövligt.

Först gick jag förbi Loftet, en hantverksbutik dit jag går ganska sällan. Där såg jag en massa fina väskor i olika stil, det har de inte haft där förr. Jag fastnade för en liten telefonväska/börs i halsband, en sån som man också kan ha bankkortet och lite pengar i ifall man åker nånstans utan jacka eller andra fickor. Min är petroleumblå (förstås) med tryck av vit fjäril. Väskan är stoppad så telefonen har lite skydd mot stötar. Kanske jag borde använda den jämt så håller min telefon lite längre?

I nästa affär hittade jag efter en del letande den doppresent jag hade tänkt mig, det såg lite mörkt ut först så jag trodde jag skulle få tänka om helt.

Sen gick jag till Intersport som (igen!) har slutförsäljning på grund av ägarbyte. Jag ringde in maken som kom och provade en Adidasdräkt, men gick tomhänt därifrån. Själv köpte jag en långärmad, enkel svart funktionströja (antisvett...) för ynka 7 euro.

Sen brakade det loss på H & M :) Dit går jag inte så ofta heller. Nu blev det en hel bunt billiga baslinnen, 4 olika färger. Jag brukar sucka över att jag inte har fler långa, bara en rosa och en ljusblå och det är ju ganska opraktiskt- men har inte kommit mig för att köpa fler. Jag brukar ofta "ångra mig" i affären och tänka att "nej kanske jag inte behöver" och sen ångra mig igen ännu fler gånger att jag inte köpte... Det gäller förstås annat än linnen också.

Det blev också ett par shorts, en kort manchesterkjol och ett par leggings att ha med den. Och dessutom födelsedagspresent åt systerdottern. Perfekt! Den presenten kompletterades i en annan affär, sen vågade jag inte vara kvar i stan längre, det kunde ha blivit för dyrt. :)

Lite plåster på såren för att jag bestämde mig (tills vidare) för att inte åka till Stockholm nu i sommar. Det blir en springresa i oktober istället, även om jag ville åka NU. Jag insåg att det är ganska trevligt att strosa omkring i min närmsta stad också. Får ta några cykleturer in i sommar!


Inga kommentarer: