28 oktober 2011

Frid (fotoprojekt dag 18)



Fotoprojektet har legat på is flera veckor, bloggandet över lag är ju inte på topp just nu. Men idag fick jag en idé till nästa bild. Nämligen "känslor". Jag tänker på FRID ikväll. Hela jag andas fridfullhet och det är helt underbart.

Veckan har varit minst sagt varierad. Den började med en natt usel sömn (2-3 timmar, uppdelat i mindre snuttar dessutom), sen två nätter till med dålig sömn. Måndagen började med en väldigt sårande kommentar, men det hjälpte när jag dagen efter fick höra av en annan att också hon var förbluffad över den elaka kommentaren. Jag trodde ett tag att det var mig det var fel på.

Sen har det varit mest "jämna plågor", dvs inte så mycket plågor, men ändå ganska stressigt. Sen kom plötsligt fredagen. Några nyheter på jobbet, byten och flexibilitet, men sen var det helg! För första gången på hela veckan (tror jag?) åt vi alla tillsammans. Maken hade lagat klyftpotatis och stekt grisfilé, sen fanns det kvar cole slaw också. Gott gott! Jag åt ordentligt, eftersom vi hade "bara" risgrynsgröt till lunch. För barnen är det sällan nåt bara, de vevar glatt in tre stora portioner. Jag åt en ganska liten portion.

Efter det har det bara varit slapp och mys. Jag låg en stund i sängen och läste en inredningstidning. Min syster lånar ut så många så de till slut blir ett stressmoment när de ligger på hög och aldrig blir lästa. Nu har jag i lugn och ro bläddrat igenom flera stycken. Jag pallrade mig upp ur sängen och satt vid köksbordet med fem tända ljus och drack kaffe och bläddrade. Pojkarna åkte på hockeyträning och flickorna har städat på vinden. :)

Sen flyttade jag till vardagsrummet, tände fler ljus och eldade brasa. Att man kan njuta! Ljuslyktorna på bilden är Iittalas Kivi. Rosen fick vi i fölovningspresent av svärföräldrarna och kottkvistarna kommer från en al. De står i en liten nisch på vår spis. Som grädde på moset bjöd jag ner tjejerna på vaniljglass (världens godaste!) med rostade jordnötter (en aning saltade) och chokladbitar (jag tog av min 70%-iga, de fick mjölkchoklad). Gott gott gott!

Nu känner jag mig så nöjd, glad och lugn så jag kanske kunde tänka mig att städa lite imorgon jag också. Men inte idag, en annan dag! :)

1 kommentar:

maria sa...

låter ju som en underbar dag! men elaka kommentarer borde förbjudas! :(
ps. kanske du idag vågar komma och säga hej?! ;)