30 oktober 2011

The ultimate apple pie!



Snabbgjord, supergod, ingen disk, få kolhydrater, glutenfri. Vet inte vad som är bäst... Att den var så god förstås.

Blev lite sugen i min ensamhet så jag kastade ihop en paj till eftermiddagskaffet. Gjorde nåt liknande för några veckor sen, men nu förenklade jag tillagningen ytterligare och det blev inte sämre för det. Bara enklare, snabbar och mindre disk. :)

Såhär:

  • Jag skalade, klyftade och skar 2 äpplen i bitar
  • Strödde på kanel och 1 tsk socker
  • Strödde på solrosfrön och mandelspån
  • Klickade ut smör
  • Strödde på 1 tsk socker till
  • Gräddade en stund, medan kaffet bryggdes.
Sen avnjöt jag det hela med kaffe i nyaste Muminmuggen. 


2 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

MMmmmmmmmmmm....

Fru Tallund sa...

Snabbt och enkelt, men åh så gott!