17 februari 2013

De första sparkarna!

Magen är inte min, men så vacker och anonym så jag lånade den. 
Usel uppdatering igen! Tid har inte saknats, men kanske inspiration. Har en massa bilder som väntar i kameran och saker jag tänkt berätta om. De senaste veckorna har jag varit sjuk. Det började med lite magsjuka, men väldigt lätt släng- såvida det inte var bara graviditetsillamående på ovanlig tidpunkt.

Följande vecka var jag hemma två dar pga trötthet (utmattning?) och yrsel och på helgen blev jag förkyld, så tröttheten var kanske en försmak av det? Jobbade på måndagen, men tisdagen som var skiddag stannade jag hemma. Repade mig ovanligt fort från förkylningen.

Nu har det varit helg och jag har tagit det väldigt lugnt. Igår lyssnade jag på radio och cd-bok i flera timmar och stickade. Idag har jag legat och läst nästan hela dagen. Skönt att hinna/orka läsa lite också mellan varven! Och under tiden fick jag känna den allra första sparken (är nu i vecka 20+4). Det har talats om pirrande och fladder men nåt sånt har jag inte känt. Vårt lilla pyre viftade till rejält redan första gången. Jag kände till och med sparkarna med handen från utsidan och lite senare kände också K dem. :)

Ibland var sparkarna så kraftiga så jag sa "oj!". Men jag antar att det kommer att bli mycket mycket vildare...

Nu är det bara en jobbvecka kvar (men ganska intensiv) och sen är det sportlov. Ska bli skönt! Dessutom spännande då vi ska på andra ultraljudet då och jag ska på rådgivningsbesök och få papper på graviditeten så att jag kan söka om mammaledigt och beställa moderskapsförpackningen. Wow, det är faktiskt på riktigt!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det var några intressanta grejer där. Tack för utstationering det.

maria sa...

Söt sovpåse! Och en sådan där Ivana Helsinki body (den turkosa med tälten) har vi också haft, kring årsskiftet 2011 fick man dem som freebie om man köpte två blöjpaket. Tjock och trevlig! :)

Lisette sa...

Oj va kul att läsa att allt framskriderså som det ska....ni har spännande tider framför:))Roligt att du vill dela med dig av din graviditets tid och håller oss uppdaterade.Lycka till på färden!!

Lisette sa...

Oj va kul att läsa att allt framskriderså som det ska....ni har spännande tider framför:))Roligt att du vill dela med dig av din graviditets tid och håller oss uppdaterade.Lycka till på färden!!

Anonym sa...

Det jag saknar mest (egentligen det enda) från mina graviditeter är sparkarna.. Blir allt sentimental när jag tänker på det :)