3 juli 2013

Dagen D- en skön dag!

Idag är dagen för beräknad förlossning, men ingen har ännu visat sig... :) Jag var som vanligt vaken sent i natt, till 3-4-tiden, men sov sen till nästan 10. Skönt! Efter frukost började det regna så vi gick och lade oss igen. Låg först och surfade och spelade lite på plattan, men sen kröp jag ihop tätt intill Mannen i mitt liv och somnade med örat mot hans hjärtslag. Gooos!

Sen gick vi på hundpromenad och åkte sen till hvc för ännu ett rådgivningsbesök. Träffade min femte barnmorska där. Det är många inhoppare nu när det är semestertider, eller snarare alla från hela kommunen är samlade på ett ställe och det verkar vara lite slumpmässigt vem man hamnar hos. Inget nytt under solen, bra blodtryck, förväntade mått, babyn placering där den skulle och fina hjärtljud. Jag antar att det är bra att de håller koll, men det börjar onekligen kännas lite enformigt med en gång i veckan...

Garderoben på bilden är inte lika djup
som den vi beställde, annars likadan.
Sen åkte vi till en möbelaffär och tittade på hallgarderob, inte lika bra som den vi sett på ett annat ställe. Vidare till ett matställe med välförsedd buffé till ett bra pris. Träffade också några bekanta där, varav en kom ensam och gjorde oss sällskap vid matbordet. Skoj! Men stinn blev jag efter salladsbord, varmrätter och efterrätter med kaffe. Just efterrätterna var kanske lite onödiga, men då hela buffébordet inte kostade mer än 1,50 tog vi det också.

Sen gjorde vi några små ärenden till och åkte till möbelaffären där vi varit tidigare och slog till på garderoben vi tittat på tidigare. Ska bli skönt att ha nåt stadigt och bastant istället för det hopkok vi har nu. Tror inte heller att det känns så mycket större och klumpigare tack vare spegeldörrarna. Sen när vi har fått den och monterat ihop den ska jag visa före- och efterbilder.

Väl hemma slappade vi igen och mot kvällen klippte K gräset medan jag pysslade lite inne. Vek lite tvätt och bytte lakan i sängen efter att sandiga Selma legat där medan vi var borta. Det var ändå dags. Nu väntar vi på att de ska bli torra i tumlaren så att vi kan bädda och gå och lägga oss. :)

Det krävs inte så mycket för att en dag ska kännas som en bra dag. Bara man spenderar den i rätt sällskap. Märker nu att jag skrivit lite som en lågstadieelev skriver uppsats: Sen.... och sen.... och sen.... Men det orkar jag inte ändra på. Så det så.

Inga kommentarer: