4 juli 2013

Honey, my water just broke!


Passande rubrik dagen efter dagen D? :) Jag har inte läst mer än 2-3 böcker om graviditet och födande, men har insett hur många feluppfattningar jag burit med mig. Till exempel det här med att vattnet går. I alla filmer och tv-serier där nån är gravid går vattnet och det är en syndaflod som väller fram (med risk för att förstöra dyra skor). I verkligheten är det ganska ovanligt med en störtflod, det sipprar oftast. Och det som förvånade mig ännu mer, det är bara en liten bråkdel av förlossningarna som börjar med att vattnet går. Där ser man.

Få se nu då vad som kommer först. Spänningen stiger i takt med att dagarna går. Nu finns det ju i alla fall ett slutdatum, men jag hoppas jag inte behöver gå till maxdatum och bli igångstartat.

6 kommentarer:

Sandra sa...

Intressant :) Jag har ju heller ingen aning om vad det egentligen är som händer. Sånt där brukar ju överdrivas. Kommer ihåg min kusin som när jag var ca 9 år berättade att hans lillasyster fått mens och att det var blooood överaaaallt i heeela hytten!!! (de reste till Sverige). Gissa om jag var rädd att "bli kvinna" som det så tassigt heter. Lycka till nu med allt!

fru Tallund sa...

Och bara för det så GICK ju faktisk vattnet sent på lördag kväll. Med ett plask och en sjö. :)

Vår stora mirakelkille NOA föddes på söndag morgon och han är helt ljuvlig. Vi är ännu kvar på bb, mer kommer senare. Jag kommer inte åt att göra inlägg från surfplattan.

Anonym sa...

GRATTIS från hjärtat!

Kerstin

Sandra sa...

Nämen oj! Fantastiskt! En stooor grattiskram!

Ninette sa...

Grattis! Vad jättekul! grattis grattis grattis!

Fru Tallund sa...

Tack!!! <3