22 november 2014

20. Om jag skulle skaffa mig en ny ovana så skulle det bli…

Ännu en listgrej...

Det känns lite svårt att tänka sig att man vill skaffa sig en ovana. För är det nåt man vill ha är det väl inte en ovana? Och är det en ovana vill man väl inte ha den....

Jag googlade för att få lite idéer och hittade en lista med "14 ovanor som kan kosta dig jobbet". Insåg att jag har flera redan, t ex  att skjuta upp saker, försening (elller i alla fall sista  minuten, men inte alltid förstås) och kanske några till. Har ingen anledning att samla på mig fler av dem.

Sen gick jag steget längre och kollade de sju dödssynderna. Men nä, ingen där lockar heller. I och för sig, om man kunde ägna sig åt frosseri utan att vare sig må dåligt av det eller svälla ut kunde det kanske vara något.

Så inte vet jag. Känns som om lite fler goda vanor skulle vara på sin plats istället, sade hon präktigt....



21. Fem saker jag blir irriterad på i vardagen

Hade först inte lust att skriva nåt eftersom jag inte vill låta negativ och gnällig. (Negativitet var en av ovanorna i listan ovan) Men om jag ändå skulle testa blir det:


  1. När datorer och andra tekniska manicker krånglar, är långsamma eller inte gör som man vill, och speciellt:
  2. Windows 8 som lever sitt eget liv. Ett svep på musplattan ska vara ett svep på musplattan och inte kasta fram konstiga balkar eller slänga ut mig i appvärlden utan att jag bett om det.
  3. Valkampanjer som går ut på att smutskasta andra framom att berätta vad man själv står för.
  4. Samma händer ofta inom idrotten. "Hejarramsor" som smutskastar motståndaren är så onödiga.
  5. Windows 8. Jo det behöver inte bara en egen punkt utan två. Brukar lära mig saker inom datavärlden rätt fort men detta har jag inte lärt mig till fullo på ett helt år.

    Bubblare: Och på tal om det: Alla skrivfel på plattan efter snart två års användning. Hur tjocka fingrar kan man ha??
Jamen det var ju inte så svårt...

Inga kommentarer: