10 januari 2012

Mera Michael till folket!

Jag hittade en sida där man kunde se vilken låt som låg etta på billboardlistan den vecka man föddes. Det var en söt 14-årig gosse med sången "Ben", som jag inte kan påminna mig att ha hört förr.



När jag lyssnat på den klickade jag vidare på Michaeltemat och hittade detta underbar dansnummer, utfört av fångar på ett högsäkerhetsfängelse (min översättning) på Filippinerna. Jag vet inte hur det är med er, men jag tycker att det- oavsett vad man gjort för brott- är livsviktigt att få nåt meningsfullt att göra när man sitter inburad. Ett dansnummer kanske inte räddar världen, men det kan höja självkänslan och det kan rädda världen... :)



Slående rader som "Who's bad" och "All I wanna say is that they don't really care about us"

I en annan film får man mer information om projektet, där berättas också att man testat yoga i fängelser i Kina, egen världscup i Thailand och buddistiska "worship rooms" i Indonesien som metoder för rehabilitering av fångar.

Inga kommentarer: