4 januari 2012

Peptalk



Läste en så bra text just så jag var tvungen att sätta ihop en bild. Jag testade att göra yogapositionen på bilden idag. Insåg först då jag hade gjort min nya bild nu att jag har den i min nya header också. Stående båge heter den. Den ser ju lite ut som när man tänjer främre lårmuskeln. Det kan ju inte vara så svårt. Tjolahopp. Jag försökte spegla mig i fönstret, men såg inte riktigt så jag flyttade mig till hallspegeln.

Och höll på att börja gapskratta, för det var ju inte ens i närheten. Det känns som om det inte ens är fysiskt möjligt att nå såna mellanrum med min kropp. Men bara jag tänjer och tänjer och tränar och tänjer lite till så kanske. Intressant att se hur höga tankar jag har om mig själv. Inte för att jag trodde det skulle vara perfekt heller, men lite närmare sanningen hade jag nog trott. :)

Jag ramlade in på en blogg som hade en massa träningsorsaker, allt möjligt om att se bra ut och känna sig duktig och så vidare. Det är ju inga dåliga saker. Men bildtexten är nog ändå det viktigaste. Ta hand om din kropp, det är där du ska bo. Med åren känner jag att det blir viktigare och viktigare. Jag tycker jag knappt rörde på mig då jag var 20. Nu skulle jag inte överleva en vecka utan att göra något med min stela kropp.

Hur har det gått med nyårslöftet då? Tja, igår blev det "bara" två hundpromenader, ca 20-30 minuter vardera. Men det är bättre än inget. Jag försökte få ett skrivjobb gjort. Såhär efteråt vet jag att jag kunde ha tagit en paus, jag fick ju ändå inte så mycket gjort.

Idag har jag både mått illa och haft huvudvärk så jag är glad att jag tog mig igenom en knapp timme självinstruerad yoga förutom hundpromenaderna. Jag tränade utgående från en bok så det blev inte så effektivt. Men alltid något.

Till sist ännu en peppande bild...

JUST DO IT. Så enkelt.... och så svårt är det.

Inga kommentarer: