3 januari 2012

Örongodis

Programledaren Ingvar Storm  med två av spanarna:
Gabriella Ahlström och Göran Everdahl.

Nu har jag laddat ner alla avsnitt av "Spanarna" från 2011. Det innebär många många timmars lyssnande på trivsamt småprat. "På minuten" har jag avverkat under jullovet, kanske det roligaste som finns, mest för att det är spontant och helt utan manus. Det är få program som är det idag.

Sen ska jag också dra över en ljudbok i mp3-spelaren också. Och kanske nån musik till gymmet sen, men det är inte så bråttom ännu. Viktigast att jag har underhållning (och ljudbarriär?) på den långa bilresan imorgon. Men det kommer också att räcka och bli över till alla körningar till jobbet i vår. Så underbart att kunna kombinera bilkörning med läsning av bra böcker och att lyssna på favoritprogram man inte annars får in i radion.

Boken jag har på gång är "Sankta Psyko" av Johan Theorin, men jag vet inte om jag ska lyssna på den nu eftersom jag håller på att läsa en annan bok just nu, med ögonen faktiskt. Det är "Livet deluxe" av Jens Lapidus. Båda har fått medelbetyg av läsarna på adlibris. Jag hoppas jag kommer att tycka bättre om dem än så. Deluxeboken är jag redan halvvägs i och tycker den är bra.

Inga kommentarer: