2 januari 2013

Mammashopping med huvudvärk

Detta är dagen då jag ätit värkmedicin fyra gånger. Helt enligt regelboken, men det känns ändå mycket. Den sista gången var det Panadol hot på grund av vissa förkylningskänningar. Men mest har det varit en seg huvudvärk som återvänt några timmar efter medicintagning.

Ändå tog jag mig iväg till affären för att handla mat eftersom kylskåpet äntligen började vara tomt. Vi har faktiskt levt på saker ur frysen under    nyårsafton och -dagen då många andra slår på stort. På nyårsafton åt de andra makaronilåda medan jag gjorde en pastafri röra med kalkon, grönsaker och potatis. Sen inledde vi året med korvsoppa, festligt värre, men det är mat det också. :)

Jag tänkte också åka och spana på välbehövliga mammabyxor och några nya bh:ar (var tvungen att googla böjningen) om jag orkade efter matinköpen. Men sen ångrade jag mig. Hur roligt är det att prova kläder då man redan är varm och svettig?

Jag började alltså med GW-gallerian och det gav minsann utdelning. Tyvärr hittar jag nästan inga varor på affärernas hemsidor och jag orkar inte fota just nu. Jag började med Kappahl eftersom jag ofta köpt och gillat bh:ar därifrån. Men jag hittade ingen bra, eller snarare ingen bra som samtidigt var på rea... :) Däremot köpte jag en "skorstenshalsduk" i turkos, grått och vitt (kanske, det är ju flera timmar sen nu och jag har inte packat upp påsen, men definitivt turkos).

På Lindex provade jag 5-6 stycken och ingen passade. Surt eftersom jag fick rivmärken och eksem av att vrida och dra i stela plagg. Har troligen en form av urtikaria, eller nässelfeber, som ger utslag då kläder skaver eller trycker på. Nåja, jag köpte i alla fall ett bälte på Lindex. :)

På Seppälä, där jag mycket sällan köper nåt blev det förvånande nog två bh:n, en överstor herr t-shirt (att sova i) och ett par byxor som jag inte orkade prova eftersom jag hittade dem efter de andra. Men det var svarta mjukisbyxor för en femma och de var säkert inte för små.

Sen avslutade jag med HM. Inte heller där är jag stamkund, men de är den enda (?) affären med mammakläder. Och vilken mängd jag bar till provrummet! Fast jag provade inte allt, vissa byxor tog jag tre storlekar av för jag tycker att deras storlekar ofta är för små. Jag köpte tre par byxor. De på bilden som har resår upp på hela magen och ett par mörkgrå leggins av lite "byxigare" modell, med pressveck och i lite tjockare tyg. Till slut ett par jeans som är superlåga och alltså hamnar under magen. De var nästan lite för små, men jag tänkte att om jag börjar träna nu igen får jag bort de få cm som behövs för att de ska sitta perfekt. De var nog redan ganska okej. Känns bra att ha ett par jeans också!

Sen provade jag två toppar som visade sig vara för amning. Jag hade inte tittat så noga, men de kändes bra och kostade inte så mycket eftersom de var på rea. Det sista plagget var dagens enda ickereaplagg men kostade inte heller mycket. Det var en ribbad topp i glatt 80-talsrosa. Tänkte att jag kan ha den på gymmet lite längre fram. Ännu borde jag ha nån "vanlig" som passar- även om jag ofta köpt ganska små storlekar eftersom jag alltid haft som mål att bli mindre.

Maten då? Jo, efter allt det här hade den dånande huvudvärken återkommit så det blev snabbshopping i närbutiken eftersom jag inte hade lust med nåt större ställe. Lika bra det eftersom apoteket finns i samma byggnad så fick jag det ärendet fixat på samma gång. Panadol av tre olika sorter och vitlökskapslar. Yey, imorgon har jag lunchdejt med en vän så då kommer jag att vara i toppskick! :)

1 kommentar:

maria sa...

Jag rekommenderar gina tricot för långa linnen! Finns i massa färger och är stadiga cch "bär upp" magen lite och funkar bra fast de inte egentligen är preggoplagg. Sen har den där kedjan som har bl.a Vila och Vero Moda ett märke av mammakläder, säljs ofta på stora babybutiker (om det finns nån sån där?), här i stan även på stockmann, så webbshopen kan kanske ha nånting? Annars är utbudet onekligen rätt klent.