12 augusti 2014

Hur man berömmer en kock

Efter lunch idag:

- Tack för maten! Det var gott som vanligt.
- Nåja, nog kan det väl vara lite varierande...?
- Visserligen, men det varierar mellan gott och underbart gott.

Och så orkar man några dagar till. Ganska många faktiskt. :)


Nej, jag har inte gravat laxen. Jag har inte skalat räkorna. Jag har inte lagat såsen, det var en sån här. Men jag har i alla fall sått och skördat salladen (nej jag orkar inte skriva sallat), kokat äggen, tagit upp och kokat potatisen (första i år!) och radat ut allt på en tallrik. Ibland behöver det inte vara så invecklat för att vara underbart gott. 

Allt började faktisk med såsen som jag hade köpt redan tidigare för att testa. Sen blev jag ju tvungen att köpa gravad lax också och räkor är ju alltid gott.

Inga kommentarer: