21 november 2011

Älska måndag!



Jag vet inte vad det är, men mina måndagar blir så ofta bra i år. Skulle inte de vara värsta hatdagarna? På söndagarna känns det ju lite motigt att helgen redan tog slut och man ska upp och jobba igen, men sen löper det bara. Jag har bara fyra lektioner (och ganska lätta) på måndagar, så det gör väl sitt till. Å andra sidan är alla lektioner ganska lätta i år :)

Sen följer tre pass Musikterapi i rask följd, det känns lite mycket innan jag börjar, men sen är det bara klart och det betinget är också utfört. Sen brukar jag ofta komma mig till gymmet på måndagar och det är jätteskönt, för då är ett träningspass gjort direkt från början av veckan. Idag kände jag mig lite stressad, för jag hade ett kompendium med jobbtext att läsa då jag kom hem. Men så kom jag på att jag kunde läsa det på gymmet!

Det ledde till att jag cyklade 9 km på två olika cyklar och "skrinnade" 10 km- samtidigt som jag läste och lyssnade på klassisk musik för att inte bli störd. Jag lyssnar för mycket på texterna i musik, så det måste vara instrumentalt. Borde leta efter lite piggare instrumentalmusik också.

Sen då jag kom hem fick jag god mat som bonussonen (!!!) hade lagat, sen läste jag posten, skickade ut gubben på hundpromenad med de två yngsta, duschade och färgade håret. Lyckad färg, fast det inte ser ut som det heter. Mörkblond står det, men kunde heta varmbrunt.

Till sist fick jag smaka äldsta dotterns pepparkaksmuffins med dumle i. Jag har ju annars undvikit gluten, men det doftade så himmelskt så jag var tvungen att smaka.

Höll på att glömma... Det kom ett paket på posten också. En ny jobbväska som var ännu mer perfekt än jag vågat hoppas, ett par billiga jeans (11 euro) och en eventuell julfesttopp. Mondays rule!!!! :)


2 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

Låter annars som en perfekt fredag!

Fru Tallund sa...

Måndag är det nya fredag, eller hur brukar man säga? :)