10 november 2011

En helt vanlig bild



Man kan vara en inredningsbloggare som möblerar och ställer i ordning inför varje bild. Eller så kan man vara en helt vanlig människa som ser en samling saker som skapar lite myskänsla och bara höjer kameran och knäpper. Klementiner (som redan är nästan slut) på ett våningsfat från Indiska. En amaryllis av mamma, den är lite väl tidigt på gång, men jag har två lökar till. Levande ljus i minnesvärda vinflaskor, myslampor och mera ljuslyktor. Vardagsmys helt enkelt.

3 kommentarer:

maria sa...

Men finns det ens sådana bloggar? Känns som att de flesta hem är begränsat stora och slutfotograferade rätt snabbt, oavsett hur mycket man än möblerar om...? I "riktiga" inredningsbloggar tycker jag att det i allmänhet är väldigt lite från det egna hemmet och mycket olika pressbilder och hopplock från tidningsreportage samt stuff från mässor och sånt, sen tycker jag det finns helt trevliga "hemmabloggar" eller vad man nu kallar det, där inredningen hamnar rätt mycket i fokus, typ aprillaprill och sammyrose, men de upplever jag inte som stageade på det viset... Men kanske jag läser fel slags bloggar?

Fru Tallund sa...

Jag har nog sett flera, såna som visar saker de köpt till sitt hem, men plockar ihop ett helt stilleben innan de fotar. Och såna som verkar kunna rikta kameran i varje given riktning och hitta nåt vackert och välordnat att visa för världen. Här måste man sikta ganska noga tycker jag :)

maria sa...

sv. jag har faktiskt inte alls kollat runt där på andras saker, men tror nog det finns en hel del värt att titta på! det är ju ett nytt och fräsch loppis, så du förlorar knappast inget på att ta dig en svängom där!