17 november 2011

Hårklippning och bildsök


Jag var till frissan idag. Hade redan tidigare i höstas tänkt byta frisyr, men det blev inte av då. Nu hade jag med mig tre uprintade bilder. Inte för att göra en exakt kopia, men för att få en idé. Damen på bilden ovan är skådespelaren Keira Knightley, en av världens vackraste kvinnor. Det är min egen åsikt, inget jag läst i nån skvallertidning. :) De båda andra bilderna var med lite längre hår, men ungefär samma idé med uppklippt och lite rufsigt.

Först när hon började klippa tänkte jag att nu blir det inte alls rätt, nu blir det bara en toppning av min gamla frisyr för det såg ut som om det försvann så lite. Men jag valde ändå att inte säga nåt, tänkte att hon som kan mitt hår kanske vet vad som passar bäst. Men sen blev det ändå mer och mer likt och på slutet kunde vi konstatera att det blivit en rätt stor förändring. Skönt! Nu känns det mycket mindre hängigt.

Nu ikväll har jag funderat vem jag skulle säga att jag är lik. Vem har samma frisyr. Jag såg nån vag bild inom mig, men gick det inte placerat. Sen började jag tänkta att jag ser ut som en medelålders kvinnlig fånge i nån amerikansk fängelsfilm. Sånt är ju skoj! Jag googlade på olika frisyrer, men de korta var för korta och de långa för långa. Till slut hittade jag en person. På sidan för kvinnor över 40. Det är i alla fall bättre än att se kriminell ut... :)

Inte vet jag om hon är nåt att sträva efter, men hennes frisyr är ju fin. Vi har nog inget annat än hårlängden gemensamt, men jag skulle inte ha något emot att byta min daskiga hårfärg mot hennes. Jag kom inte på vad hon heter och testade Googles nya bildsök. Jag drog helt enkelt bilden till sökrutan och då fick jag svaret. Hon heter Lisa Rinna och fick sitt genombrott i Melrose Place. Har ni testat bildsökning? Det här var första gången jag hade användning av det, hittills har jag bara testat.



2 kommentarer:

Lille A sa...

Spännande! Snygga frisyrer båda, väntar spänt på den tredje... ska själv till frissan i veckan så få se vad det blir, vem jag börjar likna.. minns att gubben en gång tyckte jag likna Peg Bundy..
å jo jag tror nog skvallerpressen håller m dej ang Keira, jag gör det åtm.

Fru Tallund sa...

När jag försöker vända topparna utåt sådär fint som frissan gjorde blir det bara elektriskt. Lite som då man gnuggar med en ballong :) Men K som mötte mej på stan idag tyckte det såg piggt ut...