25 november 2011

Lillajul och första advent




Jag har varit borta några dagar (jobbat på dagarna, men övernattat hos föräldrarna för att skriva slutarbete, vilket det blev väldigt klent med) så jag trodde det skulle bli stressigt att få fram nåt till lillajul (som vi i Finland firar imorgon, dagen före första advent).

Men nu har vi tre ljusstakar framme. En blommande amaryllis har fått ny kruka istället för den som var för liten och jag fixade ihop en ny adventsljusstake. Brickan är från Minimani (tror jag), ljusen från Plantagen (men finns ju överallt) och siffrorna från Clas Ohlsson. De finns säkert också på många ställen, men knappast lika billigt. I helgen blir det födelsedagskalas, julmarknad och mat på stan med hela halva släkten. Det enda som saknas är snö.

1 kommentar:

maria sa...

sv. jodå, lite dålig dag kanske iom båda marknaderna. men helgen före var det julöppning i stan ju, så "dom" valde väl bort den, och så ville "dom" ha det i god tid ändå, före jul... men men. borde även ha varit reklam om det tidigare i veckan, och inte bara i tidningarna, utan även i butiken, för alla läser ju inte tidningarna... och det har jag sagt flera gånger, men det går liksom inte fram. :/