7 november 2011

Förekomma eller förekommas?



Jag (nästan) impulsshoppade en ny dator igår. Den var på rea och kostade hälften av vad jag skulle kunna tänka mig att sätta på en dator. Eller en fjärdedel ifall jag skulle få för mig att snegla åt Applehållet där allt började.

Den "gamla" är inte mer än tre år, men har varit i flitig användning både för jobbet och privat, den börjar vara lite trött. Det kändes bättre att handla i tid istället för att vänta på att den kraschar. Dessutom har jag kämpat med att få ljud i mina FMT-videor och det har inte gått på nåt sätt. De har ljud i alla andra datorer jag testat så jag förstår inte riktigt. I den nya funkar det!

Ingen mastodontdator, men vad jag behöver för att klara mig. Nu gäller det bara att flytta över allt från den gamla. Jag kommer att ge den vidare till mina föräldrar. De fick en ännu äldre av mig förra julen, men den är så fruktansvärt långsam så jag får spunk varje gång jag ska hjälpa dem eller om jag behöver använda dator hos dem. Och det gör inget om den kraschar hos dem, de har inte så viktiga saker på gång. Jag har dessutom säkerhetskopior på alla deras foton.

Vi vinner alla på detta alltså. :)

Inga kommentarer: