24 juni 2012

Midsommarmilen!


Min man följer ett träningsschema för löpning och igår stod 10 km på programmet. Jag bestämde mig för att följa med, men tänkte först att jag kanske vänder lite tidigare. Sen bestämde jag mig för att det ska gå. Jag ska ju ändå orka en mil om två månader. Vad skönt det skulle vara att klara det redan nu.

Det var varmaste löprundan hittills i år, hade först suttit och solat i bikini, det säger ju något. Dessutom hade jag inte med mig löparshorts till stugan utan bara trikåer. Men det gick! Foten krånglade lite efter några kilometer, men jag vägrade ge upp. Och när vi vände efter 5 km kändes det som om jag nästan klarat det redan, tillbaka till stugan måste jag ju. :)

Så nöjd och stolt! Jag har dessutom klarat den tidsgräns vi är anmäld till i Midnattsloppet i Stockholm. Där springer vi i gruppen som siktar på tiden 60-69 minuter och vi sprang på 62 redan igår. Men det var ansträngande för kroppen så jag tror inte att jag kommer att springa 10 km så ofta, men några gånger till före augusti ska det bli.

4 kommentarer:

Helena i Ljungsbro sa...

Bra jobbat!

Fru Tallund sa...

Tack Helena! :)

Johanna sa...

Mycket bra jobbat! :) Ta det försiktigt bara så du inte ökar för fort, men nu vet du att du kan! :)

Fru Tallund sa...

Tack, Johanna! Jag har inga planer på att öka för tillfället! :) Det känns som om den här sommarens mål är nått. Det kändes nog att 10 km är i längsta laget för mig så jag ska inte springa det alltför ofta innan jag är i bättre form.