27 juni 2012

Nostalgitripp

Rödmålad hall med änglastilleben på byrån. Fotat i juli och inte vid jul som man kunde tro. Duken är ett loppisfynd från Ljungsbro, ängeln med speldosa en julklapp från en elev, den liggande ängeln en present, tavlan från anttila och madonnan från Stockholm. Lyktan och ljusslingan minns jag inget om :) 

Jag länkade på facebook till ett inlägg i min gamla fotoblogg och insåg att jag inte kom ihåg inloggningsuppgifterna till den. Efter lite klurande fick jag i alla fall fram dem och blev påmind om att jag har haft ännu en annan blogg. En som bara levde några veckor. Jag tänker döda den nu, den känns inte så viktig. Meningen var att jag skulle skriva en inredningsblogg som inte var så vit och vacker som alla andra. Men jag täcktes väl aldrig riktigt visa verkligheten. :)

Två bilder har jag sparat därifrån. Den första hade jag som bild bakom rubriken "Den röda hallen" för just hallen som jag tillsammans med en kompis målat blodröd var en av de mest typiska sakerna för den lägenheten. Det bästa var naturligtvis utsikten som bäst kan beskrivas i det här inlägget i fotobloggen jag talade om. Den får vara kvar även om jag inte uppdaterar den mera.

Jag har sammanlagt haft fem privata bloggar sen 2006 då jag började. Som mest tre samtidigt (den vanliga på bloggen.fi, fotobloggen med mest naturbilder och så den röda hallen). Numera har jag fullt sjå att hålla liv i en enda. (Såna här fakta kanske inte intresserar nån, men jag skriver det för att minnas själv...)

Min första blogg handlade om mitt år i Stockholm. Om nån vill kika nu eller minnas tillbaka finns den här. Jag sörjer att bloggen.fi kraschade sådär bara. Eller snarare den levde kvar bakom beteckningen "gammal" och där trodde jag den skulle vara kvar, men plötsligt en dag var den borta. Där fanns så många minnen, så många saker jag inte skrivit nån annanstans, den oväntade kärleken och den stora stora sorgen. Men det är väl det som är nackdelen och farligheten med nätet. Allt kan försvinna, samtidigt som många säger (då det är nåt negativt) att allt ändå finns kvar i cyberrymden.

Inga kommentarer: