29 oktober 2013

Gym gymmare gymmast :)


Jag fick ett plötsligt infall att åka till gymmet idag och knappt tio minuter efter att beslutet var taget satt jag i bilen. Det var delvis tack vare mamma som bett mig hämta ut en väska från reparation halvvägs till gymmet. Lagom långt hemifrån för att det ska kännas lite onödigt att åka iväg bara för det. ;)

Har hittat ett lagom långt program för att inte vara borta för länge från Noa. Uppvärmning 10 minuter, idag med crosstrainer (crosstrainer crosstrainer crosstrainer, jag glömmer alltid vad det heter) och sedan de fyra armmaskinerna. Men istället för 3 x 12 repetitioner kör jag 6 x 12. Hej bara! Känner mer och mer att jag måste träna upp rygg-, arm- och axelmusklerna för att klara av alla lyft av tyngre och tyngre gosse. Fast minst lika mycket skulle jag behöva skön stretch eller yoga. Kanske skulle försöka få till det hemma? Halvvägs genom muskelträningen tog jag 10 minuter på crosstrainern igen. Bra med armviftningar samtidigt som flåset tränas. Har testat att springa på löpband också men det känns för tidigt ännu och att cykla inomhus är himla tråkigt.

Efter träningen träffade jag inte mindre än två vänner, oberoende av varandra. Roligt! P. berättade att hon är på väg på två pass på fredag och frågade om jag också kommer. Det är en halvtimme med lår-rumpa-mage och en halvtimme lady body (armar och bål). En genomgång av hela kroppen alltså. Jag har inte vågat mig på nåt gruppass ännu eftersom jag inte riktigt litar på att jag kan och orkar. Men fredagens pass är såna att man får ta barn med sig, många har bebisar som ligger på filtar med sig och några har små knattar som springer omkring. Och så finns det också folk utan barn. Kanske är passen lite lättare med tanke på mammorna? I alla fall känns det som en grupp där det är tillåtet att misslyckas. (Det är det väl alltid, men ni fattar).

Kanske jag ska ge det en chans? Och som nån nyligen sa nu när jag skrivit det offentligt är det större chans att det blir av. Känns ju lite roligare att gymma dagtid också och inte åka iväg först när mannen slutar jobba. Kommer att säga upp gymkortet vid årsskiftet så det skulle ju vara bra att hinna utnyttja det så mycket som möjligt.

Inga kommentarer: