31 maj 2014

Body for Mama



Jag är superglad att jag kommit mig iväg på träningspass igen. Hemmaträningen blir ju inte alls av lika ofta som jag hade tänkt. Av en händelse såg jag att det skulle starta mammaträning utomhus nu i vår. Det bästa är att man betalar per gång och det är inte bindande. Det är dessutom förhållandevis billigt.

Jag missade de två första gångerna, men fick börja med flaggan i topp och 25 graders värme årets hittils varmaste dag. Tänkte positivt och köpte ett sexgångerskort redan före första träningen. Efter det har det blivit två gånger till och jag ska försöka vara med alla gånger. Samtidigt är det skönt att jag inte förlorar pengar de gånger det inte känns bra att åka iväg.

Att träna utomhus ger verkligen ett mervärde! De två första gången var det superfint och soligt så jag tränade i ärmlöst linne. Fåglarna kvittrade och vinden fläktade sådär lagom. Tredje gången var det lite mulet men regnet kom först när träningen var slut. Vi ska hoppas att jag klarar av att vara strong och åker och tränar även om det regnar. Det är ju bara en timme och sen får jag åka hem till varm dusch.


Inte så pjåkigt att göra magmuskelövningar med denna utsikt... Roligt också att vi de tre gångerna jag varit med hittills har gjort lite olika övningar. Vi kör med tabata(?)konceptet och gör muskelövningar i 45 sekunder med 20 sekunder vila. Hela träningen går ut på styrka, konditionen får vi träna på egen hand.


Och med hejarklack! :) 


Och så stretch på slutet. Jag känner mig löjligt glad när jag ser den här bilden. Ingen har ju hindrat mig att träna utomhus här hemma men det blir inte av på samma sätt.


Och sen var det jättehärligt att komma hem från första träningen och inse att det går hur bra som helst att duscha och ha Noa i badbaljan bredvid. Han hade hur kul som helst och jag fick duscha utan stress. Så nu har han fått bada flera gånger i veckan till skillnad från förr då det knappt blev en gång... Det är alltså inga konstigt placerade tårar på bilden utan plaskvatten från badkaret.

Inga kommentarer: