29 december 2010

Mellandagsrea och lunch


Dagen började lite abrupt. Jag hade bokat lunchdejt med en kompis på stan 11.30. Hade väl tänkt gå upp med maken som jobbar och äta frukost ganska tidigt. Men han vaknade med skallebank och lätt yrsel och kom och lade sig igen. Vi sov till 10...

Jag åt ändå två frukostsmörgåsar och drack mina två muggar kaffe. Steg upp från frukostbordet och morgontidningen klockan 11. Men sagt är sagt och jag ville inte ändra på det så jag skyndade till stan. Det var ju så roligt att träffa kompisen också! Vi ses så sällan live så det gäller att passa på när tillfälle ges. Till exempel när hon jobbar och jag är ledig=perfekt för lunchdejt i lugn och ro utan barn och stökiga gubbar. :)

På menyn fanns "dagens sallad" för en tia, men det var inte bara en utan sex olika. Jag valde getost. För att vara lunch var det flott! Vi fick både bestick, glas och vattenkanna till bordet. Det händer ju sällan, så bara den lilla gesten kändes lite lyxig.

Sen var salladen alldeles underbar! Fräsch och nylagad, men spännande ingredienser som kronärtskocka och krispig broccoli. Jag kände verkligen att den var gjord åt mig! Vacker var den också så jag saknade min kamera ;)

Dagens stora shoppingprojekt var att köpa ett par jeans. Av den sorgliga anledningen att jag bara har ett par som går på mig. Och ett par som är nästan, men som snart går sönder. Det blev ett par likadana som de nästantrasiga. Och ett hallelujamoment i provhytten då jag inte behövde gå upp i storlek! Det är INTE roligt att ha fått minska och sen vara tvungen att förstora igen...

Det klarade sig, men redan imorgon ska jag gymma igen och redan idag har jag ändrat på matvanorna. De tre extrakilona som inte kom smygande under hösten utan plötsligt bara var där pangbom ska bort! För jag har ju fem-sex par ganska nya jeans som jag inte kan använda. Kanske behövs några kilon till för att alla ska passa. Men jag har haft dem alla för mindre än tre år sen.

För övrigt köpte jag ett kuddöverdrat till soffan för ynka 2 euro samt nån slags julgransbelysning för en femma. Kanske för att kompensera att jeansen inte var på rea? Julgransbelysning behövde vi ju, men frågan är om det ändå var ett felköp. Jag har inte lyckats få ett foto som visar sanningen, det är 80 små lampor med gröna ledljus. De lyser starkt! Man kan inte titta på granen och skenet syns ända ut. Men nu får det vara där, kanske utomhus nästa år?

Köpte också en slags glasurna med lock att ha brudbuketten i. Den börjar småningom ligga och samla damm, och skulle väl gå sönder om den låg oskyddad. Vet ju inte om jag kommer att tycka den är värd att spara för alltid, men nu bor den i alla fall bättre.

En hel del annat smått följde också med hem, men kanske man inte behöver berätta allt. Who cares, liksom...

Inga kommentarer: