29 december 2010

Var det då!


Jag läste just ett citat på en annan blogg och allt man hittar på nätet får man ta, eller hur? Det var knappast hennes egen tanke heller. Hon hade sitt citat på en bild hon säkert tagit själv. Såna bilder med texter har också min äldsta bonusdotter och många andra.

Jag bestämde mig för att lägga in citatet på en egen bild, men även lägga lite tid på att fixa fotot. Om det blev till det bättre får ju var och en bedöma själv. Jag blev i alla fall förvånad då jag såg originalet efter en liten stunds pysslande. Bilden bearbetade jag på sidan Picnic som är helt gratis- om man nöjer sig med den enklare versionen. Det gjorde jag- med råge! Man skulle kunna sitta och leka med en enda bild i timmar.

Och texten då? Den är väldigt enkel och kanske självklar, men den fick mig ändå att haja till. Visst, det finns problem i livet, stora sorger och motgångar, men en stor del av dagarna tror jag att många av oss bara missar att vara lyckliga. Vill du vara lycklig? Var!

Inga kommentarer: