29 december 2010

Polarbröd- LCHF


Vi hade grynost som gått några dagar över tiden så jag bestämde mig för att svepa ihop polarbröd. Jag har inte sparat receptet här så jag gör det nu. Joho, det hade jag visst det. Nåja. Jag hade ingen bild då förr. Nu gjorde jag dessutom större sats med 200 g grynost, 160 g (?) ost (allt som fanns i påsen) och 5 ägg. Jag tror det var första gången jag faktiskt mixade grynosten och det var bra mycket bättre. Tidigare har grynen synts så bra.

Gott var det och länge sen jag bakat dem. Men man kunde baka ännu större sats. Kanske på 500 g grynost till och med? Eller är det 400 g i en stor ask? Men i alla fall, då man ändå håller på. Jag har dragit mig för att baka de här eftersom det är så många moment då äggvitorna ska vispas skilt för sig till skum. Men jag kom på att det är så mycket lättare att klicka ut dem på plåten än knäckebröden som ska smekas ut liksom.

Härligt med ombyte hur som helst för nu ska jag ta mig i kragen igen!

Inga kommentarer: