19 mars 2014

19. Kolla! Det här är ett fynd jag gjorde en gång.

De här bloggrubrikerna har (ibland) fått mig att tänka lite extra. Nu ikväll gick jag och funderade på fynd under vår kvällspromenad. Mitt livs största kap är nog (trots att det låter klyschigt) Mannen i mitt liv som så småningom även gav mig vår underbara son. Men det är knappast det svaret som är tänkt. Jag gick och tänkte på min jacka som är väldigt bra, men även om priset var nedsatt var den kanske inte direkt ett fynd.

Hur jag än tänkte inom olika kategorier; böcker, husgeråd, porslin, apparater, kläder... kom jag inte på något verkligt fyndigt. Så jag tar istället mitt senaste inköp, som faktiskt är något som jag behövt länge. Känns som bra kvalitet och priset var helt okej. Så om inte ett fynd så var den i alla fall ett bra köp känner jag.

Hos Hanna på nyöppnade Dress Like Marie Vasa köpte jag (som första kund!) denna kofta. Ganska enkel men lite festlig med chiffongen i ryggen. Nåt jag länge har saknat är nåt halvsnyggt att ha över om jag vill klä mig i nåt kortärmat på teater eller annat halvfestligt tillfälle. Materialet är 49 % ull, 28 % modal och 23 % kashmir. Den finns även i webbshopen.


Ingen bra bild. Inser att jag borde ha hängt en topp i kontrasterande färg innanför och vecklat ut ärmarna som ser väldigt smala ut här. Men det här är vad ni får av en småbarnsmamma med lite tid. Nu ska jag hämta in sonen som lite oplanerat sovit ute i vagnen i 2,5 h.

Inga kommentarer: