5 mars 2014

Alltså Skype!!!


Igår skype:ade (skypade? skajpade?) jag för första gången i mitt liv. Säkert tio (?) år efter många andra men inte sist av alla heller. Känner ingen som har Skype och/eller bett mig skaffa. Men nu då mannen sitter på ett hotellrum i mellaneuropa passade det bra. Vi inledde visserligen vår relation på msn men det var lite annorlunda. Som jag minns det skrev vi mest, nån kamera hade vi inte igång vad jag minns.

Vet inte vad det är för bild jag hittade, kanske gammal? Den jag har i min dator är mer enkel och stilren men den här var lite skojig.

Nåväl. Igår pratade vi bara och Noa vaknade mitt i och bars fram för att visas upp. Idag började vi lite tidigare och eftersom datorn har inbyggd mikrofon kunde jag spurta omkring i köket medan vi pratade och koka gröt och sen stod datorn på bordet under hela tiden jag slevade in den i Noa. Så pappa fick vara med i alla fall. 

Härligt! Ska se om inte Sverigemoster och hela gänget vill börja skajpa med oss också. Speciellt med tanke på Noa är det kanske roligt att få rörliga bilder, han utvecklas ju massor mellan gångerna vi hinner träffas. Yey, vad jag kom igång med bloggandet nu! Listor hjälper ibland. Nu ska jag dock avsluta (klockan är ett!), lägga mig bredvid sonen, läsa Family Living och tänka på snacks.

Inga kommentarer: