5 mars 2014

Sportlov

I år har jag ju faktiskt inte haft nåt sportlov. Det märktes inte heller då de stora barnen hade lov eftersom de var hos mamma den veckan. Men den här veckan har vi besök av min syster med familj från Sverige. Idag kom de hit för att leka i den fina parken i stan medan föräldrarna shoppade. Hörde att den yngsta hade velat skrinna men sån vinter kan vi tyvärr inte erbjuda.

Vi bjöd inte heller på så värst bra väder idag. Fuktigt, råkallt och lite snöyra mellan varven. Men de lekte i alla fall tappert en dryg timme.


Noa och jag kom dit lite senare och Noa såg lite skeptisk ut. Det var första gången han var med under en uteaktivitet liksom. Hittills har han bara "promenerat" och sovit ute i vagnen. Lite för stort område för att han skulle ha nån koll och känna sig delaktig.


Jag lägger inte ut bilder av andras barn eller andra personer över huvudtaget, men den här härliga tandlösa munnen måste ju få vara med. Om jag hann med i snacket hade en tand till trillat ut i morse. Snyggaste sjuåringsmunnen! :)


Hemma hos oss värmde vi oss med varm oboy, kaffe, bullar och diverse kex. Lite senare blev det makaronilåda och fastlagsbullar när alla var samlade. Kusinerna byggde en koja åt Noa och placerade honom i filtkorgen tillsammans med jättenallen. Mamma och moster fotograferade.


Sen när alla åkt vidare och Noa somnat fick jag sätta mig ner med datorn och en stor vacker kopp te emedan jag var frusen. Eller så inte. Då jag svalde första klunken vaknade Noa. Drack resten halvljummet.



Inga kommentarer: