2 mars 2014

2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken…

bildkälla
Okej, nu lät jag den vara i original (rubriken). I fortsättningen kommer jag att klippa bort det där pistolhotet. Ordet tvingad räcker bra.

Jag skulle kunna tänka mig en tatuering men knappast i svanken. Men vilken låt skulle det vara om det måste vara en sån? För mig betyder ofta texten mer än musiken i en låt och jag kan ganska många låttexter. Funderade igenom några favoriter men fastnade för den sång jag sjöng på vårt bröllop, "För alltid" av Sara Löfgren. Om jag minns rätt skrev hon den till sin dotter. På bröllopet hade jag anpassat några rader och gjort egen text, bland annat så att jag inte skulle "vakna bredvid dig"... Låten kan man höra på här.

Den textrad jag i så fall skulle tatuera är:

"Det finns inget tvivel, har aldrig ångrat en sekund, har älskat dig från första stund."

Jag tänker mig att den raden passar både som ett budskap till min man och min son. Men varför jag skulle ha den texten just i svanken har jag ännu inte förstått. Hellre nånstans där de två omtalade skulle se den oftare. Men nej, jag kommer inte att göra den här tatueringen. Dels skulle jag göra en liten och diskret tatuering om jag alls skulle göra en och dels känns det här med texter ganska använt.

Inga kommentarer: