12 maj 2012

Förtien


Just nu har jag 41 bibbaböcker hemma. Från mitt lokala bibliotek, från bibban på min jobbort har jag några till. Det är en fantastisk möjlighet att få "äga" en massa bra böcker gratis i flera månader.

Idag har jag gått igenom några som måste lämnas in nästa vecka. Jag lånade dem till mitt slutarbete redan för fem månader sen. Nu går de inte att förlänga via internet längre och jag tycker det är lika bra att lämna in dem. Jag har kollat igenom vilka jag ska låna igen i sommar då jag fortsätter skriva.

Sen har jag en hel hög med trädgårdsböcker. Den här typen av böcker kostar ju ofta en bit över 20 euro, kursböcker kan vara över 50. Vilken fantastisk förmån biblioteken ändå är!

Skönlitteratur lånar jag däremot sällan eftersom jag har så många egna olästa. Har försökt minska lite på de inköpen också, men det går sådär. Drömmer om dagar då jag ska hinna läsa mycket av sånt jag vill och inte bara sånt jag måste. Tills dess klarar jag mig ganska långt med ljudböcker. :)

Inga kommentarer: